"pubertalne" prejavy v 9.rokoch

[ img ]

Mgr. B. Vrábelová sa venuje práci s deťmi s poruchami učenia a poruchami správania už od maličkého veku (hyperaktivita, vzdor, agresivita, oneskorený vývin,...)

www.docbibi.sk
Poradňa je neaktívna. Využite ju ako archív zodpovedaných otázok.

Mgr.Barbora Vrábelová
Sociálno-pedagogická poradňa ASTARTÉ
Slowackého 18
82104 Bratislava
tel: 0911 223 004
vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

"pubertalne" prejavy v 9.rokoch

Poslaťod mamina »

Dobrý deň,
názov témy som trošku zľahčila. Máme doma 9-ročného syna, ktorý je veľmi šikovný žiak. Nemá žiadny problém s učením - učí sa ľahko a rýchlo. Je dosť ctižiadostivý, takže sám od seba sa chce učiť.
Ak mám byť úprimná - som jeho matka, ale nerozumiem niektorým jeho prejavom v správaní. Prišiel do školského kolektívu, kde je 6 chlapcov a 12 dievčat. Neprišiel so žiadnym kamarátom zo škôlky a preto istý čas trvalo kým si našiel svoje miesto v triede. Šiel na to však dosť čudným spôsobom a mám pocit, že mu to zostalo dodnes s tým, že už sa tým "zaškatulkoval". Ani neviem ako ho opísať - v prvom rade je dôležité napísať, že v školskom kolektíve a ked je sám - to ako keby boli dvaja rozdielni ľudia. Ked je sám, prípadne so svojím kamošom doma - je "normálny" - dá sa s ním perfektne debatovať, je rozumný, primerane slušný, rešpektuje domáce pravidlá atd. Akonáhle je však v škole alebo aj mimo školy, ale s nejakým spolužiakom a najmä spolužiačkou (už je do jednej aj zaľúbený) - tak sa správa doslova ako taký suverénny arogantný drzý frajer. Je kruté to takto napísať, ale naozaj to tak je. Doma si pritom neverí a často chce počuť podporu - či to či hento zvládne, či je pekný :) - takže ja ako matka ho z domu poznám ako skôr takého, ktorý si až tak neverí.
No v škole sa učiteľkám zdá ako strašne suverénny. Všetko vie, na všetko má odpoved, je schopný a denne to praktizuje - že ak sa mu niečo nezdá - začne proste slovne "bojovať" s učiteľkami. často používa "vtipné" poznámky a čaká, že sa na tom decká zasmejú. Celkovo má úplne iný spôsob komunikácie - ako keby mal 15 rokov - doslova napodobnuje výrazy, spôsoby, ešte aj typ chôdze starších chalanov a tvári sa ako majster sveta. Myslím si, že týmto chce zaujať. Veľakrát sme sa rozprávali o tom, že takto proste nezaujme. On napríklad strašne veľa číta - tak som mu hovorila, že to je niečo čím zaujme inteligentné dievčatá. On to doma chápe a príde do školy a už sa zasa správa inak. Inak v kolektíve je vcelku obľúbený - myslím si, že decká mu túto pózu "žerú" a tým ho motivujú s tým neprestať.
Už som počula aj názor, že ho treba "zlomiť" - že nemá rešpekt a pokoru. Ale to slovo ma až zabolelo pri srdci. Ja to vidím inak. Stále mám pocit, že toto nie je o zlomení, ale práve o pochopení, že tadiaľto cesta nevedie, stále mám pocit, že toto všetko naopak vychádza z toho, že si neverí, že ako bežný chlapec môže zaujať deti - mať kamarátov a páčiť sa dievčatám. Ale možno som len málo objektívna matka. A som v podstate v šoku, že toto riešim u 9-ročného chlapca - čakala by som to skôr neskôr.
Aj učiteľka sa s ním snažila rozprávať - či chce byť za šaša, on jej na to odpovedal, že v pohode - chce byť komikom, že takí dosť aj zarobia. Musím povedať, že mám obavy, že napriek dobrým výsledkom v škole si týmto správaním bude veľmi veľa kaziť. Učiteľka mi veľakrát povedala, že ked sa s ním takto v triede pred ostatnými baví - tak ako keby sa bavila pomaly s dospelákom - on sa k nej správa ako k rovnocennej :roll:
Čo mám robiť??? Lámať? To hádam nie :roll:

ďakujem.S pozdravom mamina :)
mamina
 
Príspevky: 12230

vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Späť na Mgr. Barbora Vrábelová (Sociálno-pedagogická poradňa)

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

cron