otehotnenie a hormonalna antikoncepcia - velmi surne!!!!

[ img ][ img ]

Ambulantný gynekológ v gynekologickej ambulancii Javorka, s.r.o.
V našej poradni Vám radi odpovieme na otázky súvisiace s gynekologickými ochoreniami, tehotnosťou, pôrodom aj obdobím šestonedelia.

Archív zodpovedaných otázok od roku 2005 nájdete TU
vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

otehotnenie a hormonalna antikoncepcia - velmi surne!!!!

Poslaťod nana »

Dobry den pan doktor,

potrebujem poradit. Je mozne aby som otehotnela aj pri uzivani hormonalnej antikoncepcie? problem je, ze som si prvu tabletku vzala az na 4. den cyklu. Pytala som sa vtedy lekara a povedal, ze ok, ze ak som nemala nechraneny styk tie prve 4 dni je to vporiadku. Len zacinam mat take dost divne pocity, presne ako pri tehotenstve resp. ovulacii. Som teraz len 17den cyklu. Moj strach je ale preto taky, lebo som prekonala minuly rok 2 potraty a dohodli sme sa s lekarom, ze dalsi pokus az o rok (ter som v 4tom cykle po poslednom potrate). Co by hrozilo ak by som naozaj bola tehotna? Navyse ak este uzivam teraz antikoncepciu? Mam ju radsej hned vysadit?
Dakujem velmi pekne
ivana
nana
 
Príspevky: 1283

otehotnenie a hormonalna antikoncepcia - velmi surne!!!!

Poslaťod MUDr. Karol Javorka »

Dobrý deň. Vzhľadom na uvedený posun pri začatí užívania, nie je možné tehotnosť vylúčiť, i keď je málo pravdepodobná. V prvom rade je nevyhnutné uskutočniť tehotenský test. Podľa tohto výsledku zaujať stanovisko k ďalšiemu postupu. Pokiaľ sa tehotnosť potvrdí, je samozrejme nevyhnutné ihneď HAK vysadiť. Pokiaľ by ste boli tehotná, bude všetko závisieť od ďalšieho vývoja tehotnosti. Pri včasnom vysadení HAK by malo byť všetko v poriadku.
MUDr. Karol Javorka
 
Príspevky: 3960


vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Späť na ⇒» MUDr. Karol Javorka, PhD.

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia