Ako papat?

[ img ]
Odborníčka na výživu Vám rada zodpovie hlavne na tieto okruhy otázok: výživa počas tehotnosti, výživa dojčiacich mamičiek, výživa dojčiat a batoliat, dojčenie, prípravky mliečnej výživy, zaraďovanie nemliečnych potravín, obsah živín v potravinách, potravinové alergie, diéty, neznášanlivosť mlieka, bezlepkova diéta a pod.

Poradňa je neaktívna. Využite ju ako archív zodpovedaných otázok.

Archív zodpovedaných otázok od MUDr. Babinskej od roku 2004 nájdete TU
vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Ako papat?

Poslaťod dandy83 »

Dobry den pani doktorka,
som v piatom mesiaci tehotenstva a stale mam obavy, ci sa dobre stravujem. Mohli by ste mi poradit, comu sa mam najviac vyhybat?Neviem, ci je to spravne, ked sa v mojom jedalnicku nachadzaju aj vyprazane jedla alebo kebap. Pocas tehotenstva som si zvykla jedavat na ranajky aspon tri kusky chleba. Nevadi to, ked som este pred tehotenstvom chlieb obmedzovala? V knihe, ktoru som citala, bolo uvedene, ze mäso by sa malo jest max. 3 do tyzdna. Co je na tom pravdy? Ja ho jem takmer kazdy den a mam z toho potom vycitky. Ale mne naozaj chuti...Co by som okrem ovocia a zeleniny nemala zanedbat?
Dakujem za rady...Daniela
dandy83
 
Príspevky: 9

Poslaťod gabo@redakcia »

Milá Daniela,
aby Vaša výživa obsahovala všetky látky potrebné pre vás i bábätko, mali by ste sa stravovať čo najpestrejšie, pravidelne 4-6x denne. Okrem ovocia a zeleniny venujte pozornosť dostatočnému príjmu mliečnych výrobkov, syrov, a mlieka. Ak máte rada mäso, môžete ho bez výčitiek jedávať aj denne, dôležité je, aby bolo kvalitné, netučné. Zásady správnej výživy nezakazujú ani vyprážané jedlá, nemali by sa ale jedávať príliš často, povedzme nie viac ako 1-2 x do týždňa. Kebab tiež môžete konzumovať.
Hodnotnou potravinou sú strukoviny a ryby, ktoré by tiež nemali chýbať vo Vašom jedálničku. Chlieb a pečivo uprednostňujte celozrnné. Chleby dnes dostať rôznych veľkostí a ak je chlebík menší a ľahší, 3 krajčeky nemusia byť priveľa. Jedávať by ste mali také veľké porcie, ktoré Vás zasýtia, na druhej strane prekrmovanie sa nie je správne. Ak počas tehotenstva primerane priberáte, to naznačuje, že konzumujete primerané množstvo stravy. Vyhýbajte sa príliš mastným a presladeným jedlám. Neodporúčajú sa potraviny, prostredníctvom ktorých sa môžu šíriť infekčné ochorenia, napríklad zmrzliny, majonézové šaláty, nedostatočne tepelne upravené vajcia a mäso, nepasterizované plesňové syry a pod. Namiesto polotovarov, ktoré obsahujú rôzne prídavné látky, uprednostnite stravu z čerstvých surovín.
gabo@redakcia
Site Admin
 
Príspevky: 674


vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Späť na MUDr. Katarína Babinská, PhD. (Poradňa o výžive)

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

cron