dostatok kalórií?

[ img ]
Odborníčka na výživu Vám rada zodpovie hlavne na tieto okruhy otázok: výživa počas tehotnosti, výživa dojčiacich mamičiek, výživa dojčiat a batoliat, dojčenie, prípravky mliečnej výživy, zaraďovanie nemliečnych potravín, obsah živín v potravinách, potravinové alergie, diéty, neznášanlivosť mlieka, bezlepkova diéta a pod.

Poradňa je neaktívna. Využite ju ako archív zodpovedaných otázok.

Archív zodpovedaných otázok od MUDr. Babinskej od roku 2004 nájdete TU
vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

dostatok kalórií?

Poslaťod mamina »

Dobrý den,

chcela by som sa opýtať na dve veci. Prvá sa týka váhy, priberania dieťaťa a stravy. Môj syn sa narodil predčasne v 36tt s váhou 2840g a 53cm. Teraz má 10 mesiacov. V poradni na 9-mesačke vážil 8300g. Stále ho dojčím, od polroka sme prešli na príkrmy cez zeleninku, ovocie, zeleninku+ kuracie mäsko až po kaše. Kaše robím zásadne bez cukru - kupujem instatné pohánkové, ryžové alebo ich robím ja z pohánky, kukuričnej krupice a podobne + pridám čerstvé ovocie. Náš jedálníček v tomto veku vyzerá takto:
tesne po prebudení - dojčenie cca 10-15minút
raňajky s nami - biely jogurt (striedam activiu s hollandiou) + banán
medzi raňajkami a obedom dojčenie, ale to skôr ako pitie, pár minút + nejaký dojčenský keks (kupujem od hami) do ruky alebo jablko alebo kus rožka
prvý obed dojčenie - cca 10-15 minút
druhý obed - zelenina na pare (rôzna, aj tmavozelená) + kuracie mäsko + ryža, pohánka, cestovina, zemiak + vločky. Ked varím prílohu vo vode, dám tam aj pár kvapiek olivového oleja
olovrant chlebík s tenkou vrstavou živoč.masla a na to domáci džem, tvrdý syr alebo žltkovú pomazánku alebo domácu výživu (zas bez cukru) s keksíkmi.
Prvá večera - kaša+ ovocie
druhá večera dojčenie + min. jedno dojčenie aj v noci.

Neviem či dávať niečoho viac. Pediatrička váhu pochválila, že je to akurát, ale ked pozerám, že niektoré polročné detičky majú 8 kilo, tak ma tie rozdiely až zarazia :roll: Moje dieťa je inak plné energie, večne v pohybe, spokojný a papá krásne - všetko čo mu dám.

A s touto otázkou súvisí aj druhá - teraz mu zistili mierne znženú hladinu železa. Pritom sa snažím dávať min. 1 do týždna špenát a denne tmavozelenú zeleninu. Ako babskú radu som počula malú lyžičku kokosu - môžem dávať aj ten? Ako ešte inak pridať železo? Môže už papať napríklad hovädzie mäso?

ĎAkujem. K.
mamina
 
Príspevky: 12230

Poslaťod MUDr. K. Babinská PhD. »

Milá K.
Spolu s Vašim synčekom ste "urobili kus dobrej práce", chlapček pekne priberá, vďaka čomu sa jeho hmotnosť dostala do pásma normálnych hodnôt. Synčekovi sa už podarilo dobehnúť rovesníkov, ktorí sa narodili v termíne a aj vážili o niečo viac.
Chlapčekovi podávate správnu výživu. Keďže sa snažíte viac priberať, je dobre, že chlapček jedáva častejšie v priebehu dňa. Trošku masla alebo rastlinného oleja je vhodné pridávať do všetkých zeleninových jedál, aj tých, ktoré varíte na pare.
Kokos nemá až taký vysoký obsah železa ako sa traduje. Navyše, zvyčajne sa jedáva iba v malom množstve, takže k celkovému príjmu železa prispieva iba veľmi malou mierou. Bohatým zdrojom železa je mäso, najmä teľacie a hovädzie - oba druhy už môžete synčekovi podávať. O čosi menej železa obsahuje kuracie stehno. Dobrým zdrojom železa je aj žĺtok, šošovica, ako aj iné strukoviny, celozrnný chlieb, špenát, kaleráb, petržlen, pór, kel, brokolica, zeler.
MUDr. K. Babinská PhD.
 
Príspevky: 1086


vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Späť na MUDr. Katarína Babinská, PhD. (Poradňa o výžive)

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

cron