školák

[ img ]

Mgr. B. Vrábelová sa venuje práci s deťmi s poruchami učenia a poruchami správania už od maličkého veku (hyperaktivita, vzdor, agresivita, oneskorený vývin,...)

www.docbibi.sk
Poradňa je neaktívna. Využite ju ako archív zodpovedaných otázok.

Mgr.Barbora Vrábelová
Sociálno-pedagogická poradňa ASTARTÉ
Slowackého 18
82104 Bratislava
tel: 0911 223 004
vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

školák

Poslaťod mamina »

Dobrý deň,
prosím vás o radu ohľadne správania môjho 8-ročného syna. Jeho správanie sa mi zdá také plné protikladov a niekedy sama neviem či treba byť prísnejší alebo viac komunikovať. Jeho problém je správanie, najmä v škole.
Na jednej strane sa veľmi dobre učí - z triedy najlepšie číta a miluje čítanie. Na jeho želanie začal chodiť do knižnice. Taktiež diktáty, písanie a aj matematika mu idú bez problémov. Učí sa rýchlo. Nemá problém sa sústrediť, pracovať. Je tiež športovo zdatný - túžil po karate, po plávaní - takže počas týždna navštevuje tieto krúžky a ešte bez problému zvláda aj učenie. Je pomerne samostatný a ked to porovnám s inými deťmi - tak trebárs na tom plávaní už dávno funguje úplne samostatne, ja s ním ani nejdem do šatne už asi dva roky. Iným deťom stále musia pomáhať. Chodí aj na angličtinu, kde je sám (nie je tam kolektív) a učiteľka stále s úžasom hovorí aký je múdry, šikovný, vyspelý, ako sa s ním dá perfektne rozprávať, ako sa rýchle učí. Voľakedy chodil na logopédiu a tam bol tiež sám a logopedička ho tiež veľmi chválila, že aký je šikovný, ako dokáže pracovať, chápať súvislosti.

Doma mi veľakrát povie "Maminka, toto nezvládnem, toto sa mi nepodarí, toto neviem..." Príde mi ako keby si neveril. Už v prvej triede sme zistili, že dáva polovicu desiaty spolužiakovi a ako dôvod uviedol "Lebo inak by sa so mnou nehral". Aj tu mi pripadal akože si neverí, že aj bez podplácania sa s ním niekto bude hrať, baviť.

Teraz problémy - akonáhle príde do kolektívu - stáva sa z neho doslova drzý, arogantný macher, ktorý pôsobí ako človek s prekypujúcim sebavedomím. Ked ho učiteľka na niečo upozorní, že urobil chybu - on sa začne "vyškierať" a je schopný aj odpapuľovať, že on už to nejde robiť znova a hotovo. A drzo sa smeje alebo sa zduje. Doma mi povie, že ho to aj mrzí. Ale pred deťmi by to nepovedal. Podľa neho by sa mu smiali. Ked má v škole urobiť niečo dobré - trebárs dať niečo pekné učiteľke (má ju rád a je to veľmi dobrá učiteľka) - on aj chce, ale povie, že nie, lebo sa mu budú smiať. Fakt mi to pripadá ako keby sa HANBIL byť dobrý, citlivý, slušný. Nechápem to. Aj teraz som mu povedala, že sa musíme porozprávať aj s učiteľkou ako ideme riešiť tieto problémy a on, že dobre,ale nie pred deťmi, lebo sa mu budú vysmievať. Začínam mať pocit ako keby si vybudoval obranný mechanizmus (ten úškrn, kvázi arogancia), že ked ho karhajú - nahodí obranu.aby neukázal slabé miesto, aby sa mu niekto nevysmieval.Inak si to už neviem vysvetliť.

Druhý problém - niekedy sa nevie ovládať. Niekto mu povie niečo škaredé alebo ho strčí a on dosť prudko zareaguje a vráti.

V čom môže byť problém??? Ja vlastne neviem ako to riešiť. Mám pocit, že u neho funguje metoda cukor a bič, ale niekedy, ked sa tie tresty nakopia, mám pocit ako keby sme boli vo vojenskej škole a ani to nie je dobré. Veľa sa rozprávame a aj mi sľúbi, že už bude dobre a zas sa vyskytne nejaký problém :(

Ako to riešiť?
mamina
 
Príspevky: 12230

Re: školák

Poslaťod Mgr. Barbora Vrábelová »

Dobrý deň, váš syn sa učí sociálnemu správaniu :wink: je normálne, že v kolektíve hľadá a skúša si vydobiť svoje miesto. je na učiteľke, aby ho v škole usmernila a taktiež aby usmernila celý kolektív detí - celú triedu. na základnej škole ovplyvňuje správanie sa jednotlivca celý kolektív, triedna učiteľka je tam okrem vyučovania ja na to, aby deti usmerňovala tým správnym smerom vtedy, keď rodičia na dieťa nemajú dosah - teda počas dochádzky do školy. Vašou úlohou je doma so synom rozobrať každý deň, spýtať sa ho na to, čo počas dňa zažil, debatovať o situáciách, ktoré ho znepokojili, alebo potešili...na vás je ovplyvňovať dieťa doma - všepujte mu správne riešenie situácii, žiadúce formy správania, on sám to časom pochopí a začne sa podľa nich správať :wink: A hlavne, nechajte ho skúšať, o tom je momentálne jeho život - o objavovaní, o učení...vy dávate základ, formujete a tvarujete, avšak osobnosť si buduje on sám :wink: Dobré bude, ak sa s učiteľkou dohodnete na spoločnom postupe, aby ste si navzájom neprotirečili vo výchove. Skúste syna namiesto trestov chváliť, hľadajte situácie, po ktorých bude možno ho pochváliť a tresty sa snažte eliminovať, ale nie zas úplne, dieťa musí robiť aj chyby aby sa naučilo čo je správne :wink: Pochvala je zázračná :)
Mgr. Barbora Vrábelová
 
Príspevky: 201


vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Späť na Mgr. Barbora Vrábelová (Sociálno-pedagogická poradňa)

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

cron