reflux u starsieho dietata

[ img ]
Pediater a detský gastroenterológ
Vysokoškolské štúdium ukončila na LF UK v Bratislave. Absolvovala atestáciu I. a II stupňa v odbore pediatria, atestáciu z detskej gastroenterológie, hepatológie a výživy a postgraduálne štúdium na LF UK v Bratislave. Pracovala v Detskej fakultnej nemocnici v Bratislave. Teraz pracuje ako pediater a detský gastroenterológ v Euromedix a.s. na Betliarskej ulici v Bratislave

Poradňa je neaktívna. Využite ju ako archív zodpovedaných otázok.
vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

reflux u starsieho dietata

Poslaťod hannah »

Dobry den pani doktorka. Mám 8 ročneho syna, ktory od malicka mal problem s odgrckavanim, velmi vela priberal. Od dvoch rokov mal diagnostikovanu astmu, ma silnu predispoziciu a vysoke reakcie na palinu a brezu, v tomto obdobi sa vzdy spusta kasel.
Ked mal tri roky, noc co noc prekaslal, az do vracania zatecenych hlienov. Kedze mi to prislo zvlastne, nakoniec som mu zacala davat pozor na stravu a mam pocit, ze vela jeho kaslov bolo sposobenych prave skor drazdenim po paleni zahy (alebo kombinaciou s infektom, alergiou).
Teraz sa snazime drzat dietu a vo vacsine casu ma klud, ale ked sa preje (miluje kolace a okolie nie vzdy chape, ze nie som krkavec, ked mu nedoprajem 3 kusky alebo 4 placinky), stazuje sa na palenie zahy. Na prvu pomoc pouzivame gastrotuss, vzdy zaberie, len neviem, ci by sme to nemali aj nejak inak dalej riesit, okrem diety.
Alergiu ma podchytenu u imunologicky, je na antihstaminikach a sprejoch podla potreby, skor sa bojim, aby sme aj s tymto nieco nezanedbali a nepresvihli.
Myslite, ze antirefluxova dieta je dostatocne opatrenie? Alebo treba dalej situaciu riesit?
Ako?
Dakujem za vas nazor.
hannah

Re: reflux u starsieho dietata

Poslaťod MUDr. M. Krajcirova »