hyperaktivita,problémy v škôlke.....

[ img ]

Mgr. B. Vrábelová sa venuje práci s deťmi s poruchami učenia a poruchami správania už od maličkého veku (hyperaktivita, vzdor, agresivita, oneskorený vývin,...)

www.docbibi.sk
Poradňa je neaktívna. Využite ju ako archív zodpovedaných otázok.

Mgr.Barbora Vrábelová
Sociálno-pedagogická poradňa ASTARTÉ
Slowackého 18
82104 Bratislava
tel: 0911 223 004
vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

hyperaktivita,problémy v škôlke.....

Poslaťod dudlo »

Dobrý deň.chcela by som vás poprosiť o rady ohľadom správania nášho syna.Má 5r a 10 mesiacov,je hyperaktívny.V škôlke sú na neho samé sťažnosti,neposlúcha,bije deti,nadáva,nerešpektuje autority,s kreslením má tiež problém,nevydrží pri jednej činnosti,nedokáže vymaľovať jeden obrázok naraz,má problémy v kreslení s priestorom,pritom je veľmi bystrí,veľmi dobre počíta,niekedy nemusí ani zratúvať a výsledok vie hneď,pozná aj písmenká ale slová neskladáme,tomu sa nevenujeme ..má na to čas v škole...si myslím.Zatiaľ nemá jednoznačne určenú hemisféru,kreslí aj ľavou aj pravou rukov ale otec aj stara mama sú obojruční.U neurologičky mu zistili ľahkú apraxiu ,jemná motorika zaostáva viac v ľavo lateralita nejedoznačná,kreslí LHK,EEG záznam s aktiv alfa teta,úseky alfa aktivity kratšie 9-10 Hz bez lož. )abnormality (hoidnotenie v rámci širšej normy.Na jar ideme na zápis a dosť sa obávam ako to dopadne,či nie je pre neho lepšie riešenie individuálny plán,príp.individuálna škola.Máme malé 7 mesačné bábo,tak nemám toľko času na neho,manžel chodieva s práce až večer,tak prakticky som na nich sama.Ďakujem vám za rady.
dudlo
 
Príspevky: 267

Re: hyperaktivita,problémy v škôlke.....

Poslaťod Mgr. Barbora Vrábelová »

Dobrý deň, to ako sa dieťa vedie v škôlke je práca učiteľky, na to tam je, aby ho usmerňovala...aj keď s hyperaktívnym dieťaťom v kolektíve je to veľmi náročné...ale všetko je o profesionalite a ochote učiteľky, všetko sa dá zvládnuť ak sa chce :wink: V jeho veku je lateralita už vyhranená, ak je obojručný, s najväčšou pravdepodobnosťou mu to ostane, ak zvážime aj rodinnú anamnézu.

Čo sa týka základnej školy - je možnosť integrácie dieťaťa s ADHD, teda dieťa bude mať vypracovaný individuálny vzdelávací plán a bude s ním pravidelne pracovať školský psychológ a špeciálny pedagóg. V prvej triede sa robí diagnostika a školský špeciálny pedagóg Vás so synom pošle do centra pedagogicko-psychologického poradenstva, kde odborníci určia ďalší postup, na základe ktorého bude mať dieťa vytvorený individuálny vzdelávací plán. Je dobré hneď na začiatku školského roka ísť za špec.pedagógom a informovať sa o možnostiach čo robiť, spýtajte sa aj na možnosť osobného asistenta, ktorý je prítomný pri dieťati počas celého vyučovania. Pri výrazných poruchách pozornosti s hyperaktivitou je to nutnosť, nakoľko ADHD nie je indikácia na špeciálnu ZŠ ale bohužiaľ výrazne negatívne pôsobí na vzdelávací proces v triede a je naozaj veľmi náročné pre učiteľa zvládnuť vyučovanie bez pomoci. Je to náročné ako pre dieťa, tak aj pre učiteľa.

Dieťa s ADHD potrebuje časté a kratučké prestávočky, aby bolo schopné sa ako tak sústrediť nejaký čas. Asistent mu pomáha správne si zadeliť prestávočky a doženie učivo v rámci hodiny, pracuje s dieťaťom na jeho správaní sa počas vyučovacej hodiny, vedie ho, napomína a skľudňuje. Bohužiaľ škola poskytuje asistenta len čiastočne, z Vášho popisu predpokladám, že syn bude potrebovať asistenta na celé vyučovanie. Prediskutujte túto možnosť s riaditeľkou školy, mala by vám vedieť povedať viac.

Držím palce, hyperaktivita vekom pozvoľna odoznie, ostanú len mierne ťažkosti a ťažkosti so sústredením....
Mgr. Barbora Vrábelová
 
Príspevky: 201


vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Späť na Mgr. Barbora Vrábelová (Sociálno-pedagogická poradňa)

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia