Sociálna zrelosť | Mgr. Barbora Vrábelová (Sociálno-pedagogická poradňa) | ARCHÍV | poradne.rodinka.sk

Sociálna zrelosť

Obrázok

Mgr. B. Vrábelová sa venuje práci s deťmi s poruchami učenia a poruchami správania už od maličkého veku (hyperaktivita, vzdor, agresivita, oneskorený vývin,...)

www.docbibi.sk
Poradňa je neaktívna. Využite ju ako archív zodpovedaných otázok.

Mgr.Barbora Vrábelová
Sociálno-pedagogická poradňa ASTARTÉ
Slowackého 18
82104 Bratislava
tel: 0911 223 004
vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Sociálna zrelosť

Poslaťod Cairka » Sob 11.Feb. 2012 14:45

Dobrý deň. Mám dcérku, ktorá prvých 8 mesiacov života strávila v detskom domove. Teraz na jar bude mať 6 rokov. Pretože v budúcom školskom roku by mala nastúpiť do školy sme začli viac riešiť jej zrelosť, respektíve netypické správanie k rovesníkom a vlastne aj dospelým. Mentálne je zrelá, zaujíma sa o čísla, počíta +- do 20, v rade do 100, slová prečíta a napíše veľkými tlačenými písmenami, vie viacmenej všetko, čo by mal budúci prvák vedieť. Podľa pani učiteľky zo škôlky je v niektorých oblastiach aj napred. Má vynikajúcu pamäť, je schopná po niekoľkých hodinách nakresliť identický obrázok, ako kreslila v škôlke, ešte aj ak sa v škôlke pomýlila, tak aj to pomýlené nakreslí a opraví správne. Je presvedčená, že musí byť vo všetkom najlepšia (hoci myslím, že nikdy k tomu nebola vedená, mám vo výchove iné priority). Problém je jej vzťah k deťom. Nevie si nájsť kamaráta, nevie sa s deťmi hrať. Po 2 rokoch v škôlke na otázku, kto je jej kamarát odpovedá - Nikto :cry: Kým sa naháňajú a bláznia, tak sa hrá, aj je vidno, že je spokojná, ale keď sa majú hrať kľudnejšie, tak sa najradšej hrá sama. AK sa k nej nejaké dieťa chce pridať, tak ho svojim správaním odoženie (diriguje ho, hovorí mu škaredo, prípadne ho bez okolkov pošle preč). doma s mladšou sestrou sa hrá, ale asi aj preto, že sa mladšia nechá dirigovať :oops: Takisto k dospelým sa nespráva typicky - keď ju niekto osloví, tak skloní hlavu a nekomunikuje (pritom ináč pusu nezavrie), ak niekto osloví mladšiu, tak ho odsunie s tým, že "to je moja sestrička, nechaj ju" . Je hyperkinetická, ale porucha pozornosti bola zatiaľ vylúčená, hoci niektoré známky tam sú. Činnosť, ktorá ju zaujme je schopná robiť hodiny, ak ju nezaujme, tak väčšinou dokončí, je dosť pedantná, takže chce mať pekné výsledky.
Zaujímal by ma Váš názor na nástup takéhoto dieťaťa do školy. My sme teda na testoch školskej zrelosti boli, ale tam sa práve viac riešili tie intelektové záležitosti, kde ani ja probém nevidím. Neviem ale posúdiť, či by predsa ze ten rok ešte nedozrela aj v tej sociálnej oblasti a nebolo by jej lepšie medzi deťmi. Svojská asi bude stále, ale ak by bola možnosť, že aspoň trocha začne iné deti brať za partnerov, tak by som radšej zvolila odklad. Keby ste mi aj vedeli poradiť nejakú radu, ako ju k deťom priblížiť, tak by som Vám bola vďačná, hoci po piatich rokoch skúšania už si začínam myslieť, že buď bude chcieť ona, alebo to nepôjde. S deťmi sa nehrala ani ako batoľa, ani ako 3 ročná...respektíve len pri tých naháňačkách, ale spoločná hra na niečo nie. Sama sa teda rada hrá s bábikami, ináč rada kreslí, tvorí, lepí.
Ďakujem Vám za vašu odpoveď. Lenka
Cairka
 
Príspevky: 393
Registrovaný: Pia 28.Júl. 2006 19:51

vybrali.sme.sk linkuj.cz facebook linkedin google live jaggcz addthis

Späť na Mgr. Barbora Vrábelová (Sociálno-pedagogická poradňa)

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 0 hostia

Používame súbory cookie.
cron