Stránka 1 z 1

Raňajky školáka

PoslaťNapísal:
od tereza
Dobry den
chcela by som sa spytat na Vas nazor ohladom ranajok pre 7 rocne dieta.
Dcera velmi slabo jedava, vacsinou co ale s chutou pyta aj zje, su cerealie. Ranajkuje ich 4-5 krat do tyzdna. Snazim sa kupovat kvalitne, celozrnne, jedava ich vyhradne s mliekom. Vcera som sa stretla s nazorom ze robim chybu, mam jej davat radsej prazenicu, parky...a pod. Skratka nieco, co ju viac zasyti, cerealie jej stacit nemozu. Nesuhlasim s tymto nazorom, zaujima ma preto nazor Vas ako odbornicky.
Do skoly jej balim vacsinou chlebik (malokedy ho ale zje) alebo croasant (ten zje skor) a chodi aj na obedy, ale kolko tam toho skutocne spapa netusim :roll: Preto mi na tych ranajkach naozaj zalezi.
Dakujem!
Tereza

Re: Raňajky školáka

PoslaťNapísal:
od MUDr. K. Babinská PhD.
Milá Tereza. Cereálie sú typickým raňajkovým jedlom. Majú dostatočnú sýtivosť - bežná porcia dieťa zvyčajne zasýti tak, aby vydržalo do desiaty. Keďže Vaša dcérka je slabý jedák a práve cereálie jej chutia, môžu i naďalej ostať základom jej raňajok. Podávanie cereálii 4-5 x do týždňa a iné jedlo 2-3 x do týždňa možno považovať za primerane pestré raňajky. Veľmi dobre, že volíte celozrnné cereálie s mliekom.
Učiť dieťa pravidelne jedávať na raňajky párky by nebolo rozumné. Rozhodne nie sú príkladom zdravého pokrmu pre dieťa a ich príjem by sa mal obmedzovať. Vajcia sú síce výživné, ale taktiež nie je dobré konzumovať viac ako 3-4 kusy do týždňa. V rámci pestrej stravy ich možno 1-2 x do týždňa podávať na raňajky.
Je dobre, že dcérku zvykáte, aby na desiatu jedla najmä chlebík. Croissanty sú síce pre deti lákavé, ale nie sú výživovo príliš hodnotné. Ak sa dá, skúste, či by dcérke na desiatu neulahodilo pečivo a mliečny výrobok, ovocie alebo zelenina by mali byť tiež každodennou súčasťou desiaty.